On A Walkabout

Alice Springs

Landade har idag, imorgon bitti klockan 6 borjar jag min tredagars-tur runt Uluru - ska campa, vandra, se Uluru, Kings Canyon etc. Det ar kallare har an i Cairns, ca 25 grader. Solen lyser. :)

Igar festade vi pa hostelet i Cairns, jag, Greg, och tre kanadensare. Hade roligt och spelade the ring of fire innan vi akte till the Woolshed dar det var smockfullt med folk. Akte hem ratt tidigt och satte oss och pratade pa hostelet till 3! Sov ca 4-5 timmar innan jag var tvungen att ga upp och packa, ata och aka till flygplatsen.

Nu ska jag utforska stan & hitta nagot att ata som inte ar alltfor dyrt... kopte en Billabong-troja pa flygplatsen idag..iinte bra. :s nu blir det pasta och tonfisk for mig resten av tiden i Australien.

Let's drive to the country side

Jag ar SAMST pa att uppdatera den har bloggen...senast jag skrev var jag i Byron Bay och det var den 5 april. Har kommit langt pa mindre an en manad! Kanns som det var langesen jag var i byron.. Traffade som jag namnt Patrik i byron och vi har rest tillsammans i nagra veckor nu. Forst akte vi fran Surfers Paradise (som inte var sa bra, var sjuk dar) till Brisbane och firade pask dar. Det regnade hela hela tiden sa vi kunde inte gora sa mycket mer an att stanna pa hostelet! Jag malade ett paskbrev som jag gav till patrik med godis i och kopte en tarta pa hans fodelsedag/paskafton. :) Pa kvallen gick vi ut och at god middag och sen tillbaka till hostelet for att spela goonspel - the ring of fire:p - och hade en ratt rolig kvall ute!

Drog vidare till Noosa - regnade fortfarande men vi hade ratt kul. Festade sista kvallen och da traffade vi massa folk vi traffat forut och hangde med dem. :)  Forsta dan gjorde vi en jatterolig grej - vi skulle checka in pa ett hostel dar patriks kompis fran sundsvall jobbade.han var i receptionen sa jag gick fram sjalv och nar vi holl pa med incheckningen sa jag: (som vi hade ovat pa i nagra dagar) wait..are you swedish? "yes" Jag tror jag kanner igen dig! Micke edstrom va? spelar i sund! och sen babblade jag pa om hur Sund ar mitt favoritfotbollslag (de spelar i division 4, haha) och att jag saknade honom forra sasongen nar de kom 5:a - hade gatt sa mycket battre med honom - och "vad langt har du har fatt!" Han undrade ju sjalvklart hur det kom sig att sund var mitt favoritlag, sa vi hade forberett att min pappa kande lagledaren sa nar jag var yngre akte jag med pappa upp och borjade kolla pa matcher och fastnade for laget. Haha. Han gick pa allting, trodde jag var varsta psycho-stalkern och det var sa javla kul nar patrik kom in!

Vi lamnade Noosa och akte till Hervey Bay och Fraser Island! Akte runt i tre dagar/tva natter pa on 8 pers i en fyrhjulsdriven bil - korde pa stranderna, inne pa on, badade i fina sjoar, campade tillsammans med andra bilar (och dingos som sprang omkring) , festade, sag varldens finaste stjarnhimmel, jag tog en lang promenad pa en tom strand i soluppgangen (var sa fint!) och hade det allmant bra. :)

Efter Fraser drog vi upp till Airlie Beach och Whisunday Islands! Vi var 15 pers pa en segelbat + tva som jobbade, 7 amerikanskor som vi traffade pa Fraser Island, jag, patrik, fyra irlandare, en fransk tjej och en kille fran belgien. Hade superbra vader, solade en massa, snorklade, festade och at god mat. :)

Akte fran Airlie Beach sjalv upp till Mission Beach for att gora rafting. Patrik akte direkt upp till Cairns. Bodde pa ett jattemysigt hostel och raftingen var gryymt kul! :D Helt galet, folk ramlade i hela tiden och det var sma stup och stenar overallt. Haha :) Hade underbart vader da med!

Nu ar jag i Cairns! Kom hit igar och idag var jag vid lagunen med Patrik och Greg, solade och badade. Tog en lang otroligt varm och svettig promenad tillbaka till hostelet med tva brittiska tjejer och 2 tunga matkassar, badade i poolen, at, laste och somnade nastan. Nu ska jag laga mat och se vad jag, patrik och greg ska hitta pa ikvall. :) Imorgon aker patrik till USA och sen ser jag inte honom mer - forran i Sverige nagongang, nagonstans.

Pa onsdag aker jag till Alice Springs pa en tredagars Uluru-tour. Ska campa, vandra m.m och se outbacken! Blir intressant att se annat an strander och hav. :)

Om 3 veckor ar jag hemma och det kanns konstigt - vet inte om det kanns fel eller ratt - men hem ska jag i alla fall.

Puss och kram

Noosa

Fraser Island

Whitsundays

Mission Beach & Rafting

Mot Surfers

Idag aker jag fran Byron Bay till Surfers Paradise. Traffade Patrik, Thomas och Bjorn har i byron och vi bestamde att aka tillsammans dit, de har en extra plats i deras van. :) Billigare for alla + trevligare med sallskap an att aka buss. Inatt vred vi tillbaka tiden en timme men det visste inte jag sa jag gick upp 8 imorse istallet for 9. check out var 10. Nu ska jag kopa mig yoghurt eller nagot att ata i cafeet och lasa, vi aker runt 2-3.

Kommer antagligen traffa Daniel & Patrik i surfers idag och de kanske bor pa samma hostel - Sleeping In - och kanske aker med dem till Brisbane pa fredag. Patrik fyller ar pa lordag och det ar ju Pask sa vi hade en plan att ta nubbar och ata potatis. far se vad som hander.

I torsdags gick jag till Buddha Bar har bredvid och spelade biljard & pingis med tre killar fran England, var ratt kul! Jag gillar att spelar biljard och vill bli battre. :) I fredags at jag mat (god carbonara for 2 dollar) pa Cheeky Monkeys med Patrik och Daniel, sen sa jag hejda till dem vid bussen, traffade Bjorn, Thomas och Patrik och gick ut pa La la land och Cocomangas. Var jattetrott sa tog det lugnt och akte hem ratt tidigt med Anna, en svensk tjej fran hostelet. Igar madde jag daligt, jatteforkyld och svullen i halsen, sa jag gick och sag He's just not that into you pa bion har bredvid. Jattemysigt, det ar ett familjeforetag och man sitter i mysiga soffor och det kostade bara 8 dollar (jamfort med Sydney's 16,50!) Efter bion segade jag hela kvallen med folket har, kommer bli lite trakigt att lamna dem! Men samtidigt skont att kanna att man ror pa sig.

nu - maat.

fin solnedgang pa stranden

mitt hem

sol / regn / sol / regn

Igar var det hur fint vader som helst, gick forst till stranden sjalv nagra timmar och sen tillbaka for att duscha och ata. senare drog andreas med mig nar han, freja och rosa skulle stranden sa akte tillbaka. :p dar traffade vi eric, stephane och nagra andra. Ett tag var det sa typiskt; eric spelade gitarr, sjong lite, solen holl pa att ga ner och vi var pa en jattefin strand. var sa javla typiskt men samtidigt var det inte sa tontigt som det kan tankas lata... haha. pa kvallen satt jag med nagra svenskar och britter pa hostelet och pratade innan vi gick ut pa Cocomangas som var ratt trakigt.. men traffade pa patrik, bjorn och thomas fran chilli blue, kul att se dem igen! :) akte tillbaka ratt tidigt och spelade biljard med nagra israeler, gick bra faktiskt! (nara att vinna...)

fint vader

Idag vaknade jag och regnet oste ner, later sa mycket i teepeen jag bor i ocksa! det regnar fortfarande jattemycket, sa folk hanger kvar har pa hostelet, sitter vid datorerna, spelar biljard eller badar i poolen (jatteskont att bada nar det regnar!) Det enda som hant idag ar frukost vid halv 12 (seeg), Monopol i nagra timmar med patrik, daniel och jean, det gick at helvete:p, skrev lite dagbok, lagade mat - stekte tofu, morot och lok med pasta till - och nu dator. seg dag. undrar vad det blir ikvall. orkar inte sa mycket, har lust att spela biljard igen eller nat. kanner mig inte direkt sugen pa goon i alla fall! trott pa billig skit :p

Nu ar klockan halv 7 och jag har inte gjort nagot vettigt; vad det nu skulle kunna vara... ska se om alex fortfarande ar uttrakad och vill hitta pa nagot.

daligt vader

Hoppas det ar bra med er allihopa, saknar er!