ALPERNA

Vi ar i Bad Gastein och har det jattebra! Ar sa kul att vara tillbaka har igen. :) Gar inte att lagga upp bilder pa den har segdatorn men kommer kanske nagra i Prag..annars kommer alla efter resan ;) Det ar var andra kvall och vi ska snart ata mat. Vi bor pa varldens basta hostel i ett eget fint rum med balkong och frash toalett och dusch, gratis frukostbuffé (mackor, massa palägg, te, juice, flingor, yoghurt m.m) for 22 euro natten. Nastan det billigaste och absolut basta hittills!

Igar som var forsta dagen akte vi till Dorfgastein och akte upp pa ett hogt berg dar Mattias gjorde paragliding! Sjuukt hogt upp och jag fick lite svindel samtidigt som jag funderade pa att ocksa gora det.. men nar de akte upp till typ molnen sa holl jag pa att do. :D Han tyckte iaf att det var skitkul och jag ar nojd for det var min idé! Hihi. Pa kvallen at vi mat pa salzburger hof dar jag bodde de ggr jag varit har forut sa det var jattemysigt, och lyxig mat. :)

Idag akte vi till Sportgastein, fin, mysig dal dar vi vandrade upp for ett berg (jobbigt och hogt!) och upp till en sjo. Blev jagade av getter och fikade innan vi tog oss ner igen. Galna getter, helt sjukt var det. De jagade oss runt sjon typ, sprang efter oss haha. Jag fick lite panik ett tag! Det ar soligt och varmt har, superskont. Nu ska vi ataa och imorgon ar sista dagen har innan vi aker till Prag.

Puss

Rom

Vi ar nu i Rom. Har varit ute och rest i 11 dagar av cirka 24 sa nastan halften. Har varit i fina Barcelona, badat, atit middagar, traffat mattias klasskompis linda och hennes kompisar och var pa en cooool shotbar dar det fanns 200 sorter att valja pa. man visste aldrig vad man fick, en del tande de eld pa, en del fick man grilla marshmallows i elden pa disken och sen doppa i shoten, en var som en bakelse.. aa det var ascoolt! 2 euro styck.

Efter BCN akte vi till Marseille, fin hamnstad med massa batar, sol, restauranger och en fin kyrka pa ett berg. Det var nice. :) Sedan tog vi taget langs resten av franska rivieran och det var helt sjukt fint med palmer och strander. Vi stannade en timme i Monaco, Monte Carlo och gick runt och kollade. Otroligt manga lyxyachts, rena gator som i ett fantasiland, massa dyra bilar, en Ferrariaffar mitt pa gatan osv osv... Dar tog vi en glass och var udda med vara backpacker-ryggsackar haha! Kul att ha varit i ett extra land, trots att det bara ar 2 kvadratkm stort!

Kom fram till Rom i mandags kvall/natt efter en laaang dags resande. Har sett Colosseum, Forum Romanum, Fontana di Trevi, Pantheon, strosat pa smagator, atit italiensk glass osv. Imorgon ska vi till Vatikanstaten! Det blir coolt, men varmt da man maste tacka typ hela kroppen och det ska bli 28 grader och sol...

Pa lordag tar vi taget till Bad Gastein, ar framme pa eftermiddagen och stannar sen tva hela dagar till minst. Ska vandra lite och mysa och ta det lugnt efter alla storstader. Kan vi behova! Ska bli sa kul att komma tillbaka dit!

Det funkar inte att ladda upp bilder pa den har datorn (typiskt den dan jag har tid att skriva) sa jag lagger upp nagra om nagra dagar. :)

Puss

imorgon!!

Haft en bra vecka i Arvika och festat med vännerna! Idag ska jag på studentmottagning hos Mirja men inte med ut och festa, för imorgon går mitt tåg till Uppsala tidigt och då får jag träffa min älskling. :)

På måndag flyger vi till Barcelona! ♥

sista klassfesten

Igår var det klassfest hemma hos Samuel som har pool så det blev pool&grillparty! Sjukt nice var det, med strålande sol, god mat + efterrätt, lekar, skratt och avslutningsvis jam med olle o hanna på mitt rum mitt i natten. Vi hade grymt kul som vanligt och det kändes sorgligt när vi sa hejdå till varandra inatt, eftersom vi splittras inte bara över sommaren utan även i höst! Men vi ska ha reunion och inte glömma varandra. :) Har haft en jätterolig vår tillsammans med grupp 15-16 och skrattat mer än nånsin, vår humor är helt enkelt bäst! klockren!

Imorgon åker jag hem till Arvika. Måste packa en del till och fortsätta skriva på PM:et... Det ska vara inne på måndag kväll - sen tar jag sommarlov fullt ut! Ska bli underbart. Om drygt EN VECKA flyger jag och Mattias till Barcelona och bara ääär och ser massa saker! Längtar! Livet är underbart när solen lyser och man har massor av underbara människor runt sig. :)

var i tidningen pga dansen - vi hade två föreställningar på stadsteatern förra helgen och det var skitkul!