Lärargasque och Mario kart

 

Imorgon går jag på Lärargasque, då kommer det väl se ut ungefär såhär. 300 lärare kommer iaf och vi har en otroligt vacker sång som jag måste nöta in idag:

 

(mel. She'll be coming around the mountain)

 

Vem har status, karaktär och disciplin?

LÄRARE!

Får ta hand om obstinata tonårssvin?

LÄRARE!

Vem kan sköta overheaden, vem kan skriva snyggt på snedden, vem kan sätta mål och skriva prov i tid?

LÄRARE!

Vem har 8 veckors soligt sommarlov?

LÄRARE!

Vem är ledig höst och vinter, sommar, vår?

LÄRARE!

Vem har rast varannan timme, vem får peka med sin pinne, vem får pimpla 15 kaffe varje dag?

Lärare!

Nu så byter vi vårt kaffe emot vin,

GÅ PÅ FEST!

Slutar inte bättre än ett fyllesvin,

GÅ PÅ FEST!

Vi har inga mål att uppnå, mer än kvällen att stå upp på, dags att höja våra glas och säga skål,

SKÅÅL!!


Det blir imorgon det. Idag blir det plugg, spela i cellokvartett och antagligen Mario Kart här hos mig med några i klassen. Min Mattias är i London och glider runt i kostym (snyggt!) på massa banker och går ut och äter på kvällarna, jag vill också åka iväg nånstans men har inte pengar eller tid....:( Men Uppsala är rätt så bra det med just nu så. :) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0